Co zrobić z książeczką oszczędnościową PKO?

, instruktażowy

Artykuł zaczyna się od pytania: „Co zrobić z książeczką oszczędnościową PKO?” Książeczka oszczędnościowa jest produktem banku PKO, który można otworzyć w każdym oddziale tej instytucji. Jest to jeden z najpopularniejszych produktów bankowych w Polsce.

Osoby, które posiadają książeczkę oszczędnościową PKO, mogą korzystać z wielu atrakcyjnych ofert. Dzięki niej można zgromadzić pieniądze na przykład na wakacje czy na dowolny inny cel. Książeczka oszczędnościowa PKO jest bezpiecznym produktem, a osoby, które ją posiadają, mogą liczyć na wysokie oprocentowanie.

Jest kilka możliwości. Pierwsza to zgłosić się do oddziału banku w celu jej zamknięcia. Druga, to wypełnić formularz na stronie internetowej banku i wysłać go pocztą. Więcej informacji na temat tego, jak zamknąć książeczkę oszczędnościową PKO, można uzyskać na stronie internetowej banku lub w jego oddziale.

Jak wypłacić pieniądze z książeczki mieszkaniowej PKO?

Wniosek o wypłatę środków z książeczki mieszkaniowej powinien być złożony w placówce banku maksymalnie na 90 dni po podpisaniu aktu notarialnego. Wypełniony wniosek, kopię aktu notarialnego i dowód tożsamości należy przedstawić w oddziale banku podczas otwarcia nowego rachunku lub przekazania ich pocztą na adres banku. Jeśli tego nie zrobisz w ustalonym terminie, bank może odmówić Ci zamknięcia książeczki mieszkaniowej.

Ile trwa likwidacja książeczki mieszkaniowej PKO?

W przypadku PKO BP bankierzy mają obowiązek dokonać likwidacji książeczki mieszkaniowej w ciągu 90 dni. Jeśli tak się nie stanie, to warto o to dopytać w banku. Likwidacja książeczki mieszkaniowej jest bezpłatna, a termin jej trwania można ustalić telefonicznie, mailowo lub osobiście w placówce banku.

Co zrobić z książeczką walutowa?

Jeśli książeczka walutowa zaginęła lub została skradziona, klient może wybrać jedną z dwóch form umorzenia, tj. wystawienie nowej książeczki w zamian utraconej albo likwidację książeczki (w formie gotówkowej lub bezgotówkowej).

Zobacz także:  Na czym można zarobić pracując w domu?

Zgodnie z tabelą opłat i prowizji bankowych opłata za umorzenie książeczki wynosi 30 zł.

Zobacz także:  Na czym można zarobić pracując w domu?

Ile dostaliście z książeczki mieszkaniowej?

Jeśli jeszcze nie sprawdzaliście, to warto to zrobić. Od 1 stycznia 2023 roku książeczki mieszkaniowe przestaną być ważne. Oznacza to, że nie będzie można się o nią ubiegać. Już teraz wiadomo, że książeczka mieszkaniowa uprawnia do otrzymania premii gwarancyjnej w wysokości 9-10 tys. zł. Jest to więc pokaźna suma pieniędzy, którą warto uzupełnić swój budżet domowy. Książeczkę można zarejestrować w banku tylko do końca 2022 roku, dlatego też warto się o nią postarać jak najszybciej.

Jak odzyskać pieniądze z książeczki mieszkaniowej?

Nowe przepisy umożliwią posiadaczom książeczek mieszkaniowych wnioskowanie o wypłatę premii gwarancyjnej. Będzie to możliwe po likwidacji książeczek, a pieniądze będą stanowiły rekompensatę za utratę wartości zgromadzonych oszczędności.

Jakie jest oprocentowanie książeczki mieszkaniowej?

Książeczki mieszkaniowe założone przed 24 października 1990 roku mogą dalej na nich oszczędzać. Minimalna wpłata wynosi 100 zł. Oprocentowanie na nich wynosi od 2,7 do 3,4 proc. Oszczędności te zwolnione są z podatku Belki.

Ile trwa przepisanie książeczki mieszkaniowej?

Wbrew powszechnej opinii, cały proces przepisania książeczki trwa zazwyczaj dokładnie ok. kilkanaście dni – co jest bardzo krótkim okresem w porównaniu ze zmianą dowodu osobistego czy paszportu. Jak to możliwe? Wizard Finanse podpowiada, że głównym powodem takiego Stanu rzeczy jest fakt, iż nie ma on wymagań formalnych wobec osób chcących przepisać książeczkę mieszkaniową – oznacza to, że nie musimy posiadać żadnych specjalnych dokumentów albo zaświadczeń. Wystarczy jedynie podać informacje na temat poprzedniego właściciela (imię, nazwisko oraz PESEL) – a takich danych łatwo ustalić choćby po rozmowie telefonicznej z poprzednim lokatorami. Jeśli mamy już te informacje oraz samą książeczkę mieszkaniową, możemy udać się bezpośrednio do banku lub do innego punktu sprzedaży – wtedy pracownik banku/innej instytucji sfinalizuje cały proces rejestracji nowego właściciela na podstawie dostarczonej mu dokumentacji.

Powiązane artykuły

Komentarze

Udostępnij artykuł

Ostatnie artykuły

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.